Често задавани въпроси
- Последна промяна:
- Дата на създаване:
Тук ще Ви дадем отговори на някои от най-често задаваните ни въпроси.
Какви услуги предлага Община Банско?
Описание за всяка услуга, необходими документи, срок, цена и формуляри за заявяването им, могат да бъдат намерени на следния адрес:
По какъв начин могат да бъдат заявени административни услуги?
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
- Устно в Центъра за административно обслужване.
- Чрез лицензиран пощенски оператор Онлайн, чрез портала за електронни административни услуги:
Електронни административни услуги - На e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. подписани с Квалифициран електронен подпис.
Как да заявя услуга по електронен път?
За заявяване на електронни услуги, чрез Единен портал за предоставяне на електронни административни услуги, поддържан от МЕУ, може да намерите ТУК
Какво е необходимо за заявяване на услуга по електронен път?
При ползване на Единен портал за електронни услуги предоставяни от МЕУ - квалифициран електронен подпис (КЕП). При ползване на електронни услуги от сайта на Община Банско https://auslugi.com/public/home/bansko/index - КЕП или облачен КЕП, или ПИК на НАП.
Къде може да бъде получен изготвения документ?
По Ваш избор:
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
- По електронен път на точно упомената електронна поща.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
Как да направя деловодна справка по електронен път?
Деловодна справка. За да направите справката, при подаване на заявление в Центърът за административно обслужване /ЦАО/ ще Ви бъде представен освен входящ номер и индивидуален код за достъп.
Как мога да проверя по електронен път информацията за дължими данъци и такси към Община Банско?
На сайта на Община Банско Проверка и плащане на данъчни задължения, като за целта Ви е необходимо:
- ПИК код на НАП или
- Квалифициран електронен подпис или
- Достъп с ЕГН и входящ номер и дата на подадената данъчна декларация.
Къде са публикувани банковите сметки на Община Банско?
- Информацията е достъпна на следния линк:
Банкови сметки
Къде и как се заплащат услугите?
- На каса в брой или чрез ПОС-терминал;
- По банков път. Банковата сметка е посочена тук Банкови сметки;
- чрез Еpay
- Чрез Еasy pay
За уточняване кода на вида плащане
- Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес:https://pay.egov.bg
Къде се намира Центърът за административно обслужване (ЦАО) на Община Банско?
Центърът за административно обслужване е организиран на партерния етаж на сградата на Общинска администрация – Банско на адрес: пл.“Никола Вапцаров“ № 1, намиращ се на комуникативно място, в центъра на населеното място.
Как мога да получа информация по телефона?
За връзка с Центъра за административно обслужване
За връзка със служители от администрацията
Какъв е редът за записване за среща с кмета на община Банско, заместник-кметовете и главен архитект?
Приемните дни за среща с ръководството на общината и главен архитект са всеки:
Понеделник от 14 – 16 ч и
Сряда от 14 – 16 ч
Запазване на час за приемен ден може да направите по един от следните начини:
- По телефон 0749/88611;
- Чрез Е-приемно време;
- Чрез free call, на сайта на Общината.
Как мога да подам сигнал, оплакване/ похвала?
- Чрез сайта на общината Сигнали, предложения и жалби ;
- Чрез e-mail – Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.;
- Пощенската кутия за подаване на мнения и коментари, предложения, полезна информация, оплаквания, похвали, находяща се на входа на ЦАО към община Банско;
- В книгата за похвали и оплаквания в Центъра за административно обслужване.
Къде мога да получа информация за решенията на Общински съвет?
Информация за решенията на Общински съвет – Банско може да намерите ТУК
Oт къде мога да науча за предстоящите събития в Банско?
Информация е достъпна ТУК
Как мога да намеря информация за аптеки, лекарски и зъболекарски кабинети, PSR лаборатория?
Информация е достъпна ТУК
Как мога да намеря информация за гара, автогара, таксита, коли под наем?
Информация е достъпна ТУК
Как мога да намеря информация за банки, CHANGE бюра?
Информация е достъпна ТУК
Как мога да намеря информация за Кабинков лифт?
Информация е достъпна ТУК
Къде мога да паркирам в Банско?
Информация за платените и безплатните паркинги на територията на гр. Банско може да намерите ТУК
Какво трябва да знаем за предоставянето на административни услуги?
Предоставяне на административни услуги
Всяко физическо и юридическо лице може да поиска административна услуга, която е от значение за признаване, упражняване или погасяване на права или задължения. Приемането и предаването на документите на гражданите се извършва в Центъра за административно обслужване (ЦАО), на принципа на „едно гише“.
Гражданите и организациите могат да заявят извършването на определена административна услуга лично или да се представляват по закон и по пълномощие по реда на Гражданския процесуален кодекс.
Не персонифицираните организации се представляват от определено от членовете на организацията лице. Гражданите и организациите могат да се представляват с писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа и от други граждани или организации.
Административните услуги, предоставени от Община Банско, са утвърдените в Регистъра на услугите на Административния регистър Административен регистър и информацията/процедурите се публикуват в Регистъра на услугите съгласно указанията на Администрацията на МС, както и на интернет страницата на администрацията в раздел Административно обслужване, подраздел Административни услуги
Заявления/искания за извършване на административни услуги, сигнали и предложения до кмет на община Банско могат да се подават:
1. устно, за което се попълва протокол от длъжностното лице, пред което е заявена услугата (Приложение 1 от Наредбата за административно обслужване).
2. на място в администрацията в ЦАО;
3. чрез лицензиран пощенски оператор;
4. на имейл: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.;
5. по електронен път Електронни административни услуги ;
6. чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
7. чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
8. чрез Платформата за достъп до обществена информация, създадена и поддържана от Администрацията на Министерски съвет – по заявленията за достъп до обществена информация.
Искането за извършване на административната услуга се заявява в устна или писмена форма, освен ако в специален закон не е предвидено друго и се завежда в Административната информационна система „Акстър“. Организациите заявяват исканията си писмено.
Исканията, внесени устно в ЦАО или по телефон, се отразяват в протокол съгласно образец Приложение 1 от Наредбата за административно обслужване.
Заплащането на дължимите такси на услуги от потребителите на административни услуги се извършва съгласно Наредбата за определянето и администрирането на местните таксите и цени на услуги и правата на територията на община Банско;
Заплащането на дължимите такси за услугите, извършвани в Община Банско, могат да се платят на каса или с картово плащане на POS терминал в Центъра за административно обслужване, или по банков път.
При работа с клиенти служителите спазват разпоредбите и вътрешните стандарти на обслужване, въведени в Община Банско с Хартата на клиента;
Времето за чакане при получаване на информация и/или обработване на документи във връзка с административното обслужване в ЦАО е не повече от 20 мин;
Информация за конкретна преписка може да се осъществява от страна на заявителите, посредством:
- Чрез Деловодна справка. За да направите справката, при подаване на заявление в Центъра за административно обслужване /ЦАО/ ще Ви бъде представен освен входящ номер и индивидуален код за достъп.
- на място в ЦАО,
- на телефон (0749) 886 48
- на е-поща Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите..